“Mačka vo vreci“
Kampaň Slovenského združenia pre značkové výrobky
Východiská
- členovia SZZV v poslednom štvrťroku 2010 definovali potrebu komunikovať so spotrebiteľmi nevýhody a nebezpečenstvá spojené s predajom z iných, ako legálnych zdrojov
- predaj z automobilov, tašiek či na parkoviskách má negatívny dopad na obrat niektorých členov SZZV
- kampaň bola načasovaná tak, aby sa uskutočnila v pilotnej forme ešte v roku 2009
- Zväz oslovil svojich členov s tým, či sú ochotní sa do kampane zapojiť a financovať ju
Výber
- kampaň sa rozhodol podporiť len jeden člen SZZV
- na základe rozpočtu, ktorý takto vznikol, bolo pripravené výberové konanie
- zapojili sa tri reklamné agentúry
- výberové konanie sa uskutočnilo v dvoch kolách, vyhrala agentúra Respect APP
- víťaznou kampaňou sa stala kampaň s motívom: Nekupujte mačku vo vreci
Riešenie
- v snahe rýchlo a flexibilne spustiť kampaň sa komunikácia obmedzila na internet
- vznikla podstránka ibaoriginal.sk, ktorá informovala o nebezpečenstve nákupu z iných ako legálnych zdrojov
- kampaň mala podoby bannerov na internetových stránkach s vysokou návštevnosťou
- tieto bannery presmerovali záujemcov na stránku SZZV, konkrétne na sekciu ibaoriginal.sk
- na YouTube boli nasadené tri virálne videá, ktoré formou „skrytej kamery“ simulovali predaj z nelegálneho zdroja a upozorňovali na riziká
Výsledok
- bannerová kampaň prebiehala od 13. 11. do 13. 12. 2009
- počet zobrazení bol väčší ako 4,5 milióna
- na banner sa kliklo 9 405 krát
- na podporný odkaz na facebooku si kliklo 3 320 ľudí
- spolu na stránku ibaoriginal.sk/www.szzv.sk v dôsledku kampane kliklo takmer 13 000 ľudí
- najúspešnejšie bolo umiestnenie na aktuality.sk
- virálne videá bez podpory videlo viac ako 3 000 ľudí
Záver