… a nemusí to byť len o piatej. Tradíciu popoludňajšieho čaju založila okolo roku 1800 vojvodkyňa Anna z Bedfordu, ktorá si strážiac postavu, chcela v čase medzi obedom a večerou utíšiť hlad, a tak si uvarila šálku čaju. Ak aj vy urobíte z pitia čaju dennú rutinu, máte o pitný režim postarané. A pritom jeho pitie nemusí byť vôbec stereotypné. Každý deň v roku si môžete naservírovať iný. Stačí si vybrať.
Pravlasť čaju
Na otázku, kde sa nachádza kolíska čaju, existuje viacero odpovedí. Podľa starej čínskej legendy objavil čaj cisár, ktorý odpočíval pod divoko rastúcim čajovníkom. Jeden lístok čajovníka padol cisárovi do pohára a ochutil mu vodu sviežou chuťou. Tento príbeh sa údajne odohral v roku 2 737 pred n. l. Výskumníci, ktorí bádali po počiatkoch čaju však tvrdia, že jeho skutočnou pravlasťou je Barma, odkiaľ sa postupne rozšíril do Číny, Indie a Japonska. Na európsky kontinent sa čaj dostal až o približne tisíc rokov neskôr. Spočiatku bol výhradne výsadou bohatších tried a až neskôr sa stal dostupným aj pre nižšie vrstvy spoločnosti. Dnes ho, našťastie, môžeme piť nezávisle od toho, akú sumu nosievame v peňaženke.
Čajové variácie
Čaje možno rozdeliť do viacerých skupín na základe rôznych delení. Základné skupiny čajov sú čaje zelené, biele, čierne, a žlté (oolong) čaje. Ďalej rozoznávame ovocné a bylinné čaje, čaje Earl Grey (čierne čaje s bergamotovým olejom) a čaje svojrázne miestom pôvodu a metódou spracovania – Darjeeling, Ceylon, Assam, RED tea a Maté. Nemusíte však siahnuť len po tradičných a vyskúšaných čajových príchutiach. Výrobcovia čajov si dávajú záležať na tom, aby čajové chvíľky neboli monotónne a my sme mali možnosť každý deň si naliať do šálky inú čajovú variáciu.
Krok za krokom ku kvalite
Nech už uprednostňujete akýkoľvek druh, aby ste nakoniec pili lahodný intenzívny čaj, nepodceňujte jeho kvalitu! Vyberte si čaj, ktorého výroba bola založená na dôslednom procese zberu, spracovania, sušenia, triedenia a kontroly kvality. Všetky štádia jeho výroby majú veľký podiel na jeho výslednej podobe. Jedným z kľúčových krokov celého výrobného procesu je aj degustácia. Preto si ju poctiví výrobcovia mysliaci na vysokú kvalitu svojich produktov nedovoľujú podceniť. Svetoznámy Lipton podrobí každú svoju čajovú zmes precíznemu ochutnávaniu, po ktorom usúdi, či to je čaj, ktorý je hodný niesť logo značky Lipton.
Proces prípravy
Prvým krokom je výber vody, ktorá musí byť čistá a kvalitná. Ľahko ju prevarte a keď prejde varom, na päť minút ju odstavte. Každý druh čaju má odporúčanú ideálnu teplotu na zaliatie:
Ďalším podstatným činiteľom je množstvo čaju. Ideálny pomer závisí od druhu a akosti čaju, ale aj od toho, akú intenzitu preferujete. Pri vrecúškových čajoch sa touto dilemou nemusíte zaoberať, máte o primeraný podiel postarané. Výslednú kvalitu ovplyvňuje lúhovanie, pričom ideálna dĺžka je 3 – 5 minút. No a čerešničkou na torte, teda na čaji, je jeho dochutenie, ktoré podčiarkne jeho charakteristický tón. Môžete si vybrať z rôznych alternatív, aj keď aj tu treba zohľadňovať, čo sa k akému čaju chuťovo hodí – cukor, med, citrón, smotana, šľahačka, či dokonca pomaranč, ananás, ovocné šťavy alebo pár lístkov čerstvej mäty. A nakoniec nám neostáva nič iné, len vám popriať príjemné čajové okamihy!
O spoločnosti Unilever
Spoločnosť Unilever ponúka vo viac ako v 190 krajinách 11 kategórií obsahujúcich 400 značiek potravín, výrobkov pre starostlivosť o domácnosť a výrobkov pre osobnú starostlivosť. Najúspešnejších 13 značiek dosahuje obrat viac ako 1 miliardu ročne. Dokáže preto osloviť také množstvo ľudí ako žiadna iná spoločnosť. V roku 2014 táto spoločnosť, ktorá zamestnáva viac ako 172 000 ľudí po celom svete, dosiahla obrat 48,4 miliardy eur.
Spoločnosť Unilever je zaviazaná k zodpovednému správaniu. Verí, že s pomocou 2 miliárd svojich zákazníkov dokáže zmeniť svet k lepšiemu. Spoločnosť Unilever založila v roku 2012 nadáciu „The Unilever Foundation“, ktorá sa zameriava na zlepšenie hygienických podmienok, prístupu k čistej a pitnej vode, výživy a zdravého životného štýlu. V tejto súvislosti uzavrel Unilever partnerstvo s piatimi globálnymi neziskovými organizáciami: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.
V novembri 2010 bol predstavený Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržateľného Rozvoja), ktorý si kladie za cieľ pomôcť viac ako jednej miliarde ľudí zlepšiť ich zdravie, hygienické podmienky a životnú úroveň, využívať 100 % poľnohospodárskych surovín z udržateľných zdrojov a zmierniť dopad na životné prostredie do roku 2020 o celú polovicu. Spoločnosť Unilever sa už niekoľko rokov drží v čele rebríčku Dow Jones Sustainability Index vo svojej kategórii. Tento index čiastočne vychádza z hospodárenia, sociálnych záväzkov, vplyvu na životné prostredie a výsledkov spoločnosti.
Spoločnosť Unilever sa zaradila v rebríčku sociálnej siete LinkedIn medzi TOP 3 najvyhľadávanejších zamestnávateľov naprieč všetkými sektormi.
Spoločnosť Unilever bola založená v roku 1930 a svoju slovenskú pobočku zriadila v roku 1993. Unilever Slovensko, spol. s r. o. – s hlavným sídlom v Bratislave – je súčasťou regiónu Central and Eastern Europe spolu s ďalšími 17 pobočkami. Unilever Slovensko, spol. s r. o. má v súčasnosti 120 zamestnancov.
Knorr, Flora, Hera, Rama, Perla, Lipton, Hellmann´s, Saga, Algida
Dove, Dove MEN+CARE, Signal, Axe, Rexona, Timotei, Radox, TONI&GUY, Cif, Domestos, Savo