Nudging for Good poukazuje na zlepšenia života a zdravia, za ktorými sú svetoznáme značky 

V Bruseli sa prvýkrát konalo odovzdávanie cien Nudging for Good, ocenenia za najlepšie inovácie pre zlepšenie života. Hlavnú cenu získala spoločnosť L’Oréal za špeciálnu náplasť, ktorá zábavným spôsobom učí ľudí meniť zvyky pri opaľovaní.
Cenu Nudging for Good (po slovensky „Šťuchnutím k dobru“) vyhlasuje Európske združenie pre značkové výrobky (AIM), ktorého členom za Slovensko je Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV). Hlavnú cenu večera, Diamantovú cenu za najlepší „nudge“ získala značka La Roche-Posay zo spoločnosti L’Oréal za produkt My UV Patch, ktorý prostredníctvom špeciálnej náplasti prepojenej s mobilným zariadením zábavným spôsobom učí spotrebiteľov meniť zvyky pri opaľovaní sa a minimalizovať tak riziko rakoviny kože. Tento inovatívny produkt je dostupný aj na slovenskom trhu a síce vo vybraných partnerských lekárňach značky La Roche-Posay. Samotná aplikácia bude dostupná on-line v polovici apríla tohto roku.

„Cena Nudging for Good ukazuje, že značkovým výrobcom nejde len o zisk, ale aj o zlepšovanie života zákazníkov a sveta okolo nás. Väčšina inovácii nielen v obchode, s ktorými sa spotrebiteľ stretne, pochádza od značkových výrobcov. Práve svetoví značkoví výrobcovia prinášajú tieto inovácie postupne aj na Slovensko, čím napĺňajú zmysel značky ako záruky pridanej hodnoty k produktu,“ uviedol Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ SZZV.
O finalistoch a laureátoch ceny Nudging for Good rozhodla nezávislá porota pod vedením Roberta Madelina, poradcu rady Svetového ekonomického fóra v Davose a bývalého generálneho riaditeľa DG Trade Európskej komisie. Ocenení boli rozdelení do dvoch kategórií a to za aktivity s príspevkom k lepšiemu a zdravšiemu životu a za aktivity s príspevkom k udržateľnosti. Slávnostného odovzdávania  v Bruseli sa zúčastnilo vyše 200 zástupcov Európskeho parlamentu a Európskej komisie, mimovládnych organizácií, obchodných združení a značkových výrobcov.

Laureáti diamantovej ceny Nudging for Good zo spoločnosti L´Oreal

Úplný zoznam ocenených produktov a projektov Nudging for Good

Diamontová cena pre najlepší nudge

Ceny za výnimočnosť v oblasti udržateľnosti:

  • Unilever, Dove & Andrelon –WaterSavers (projekt realizovaný v Holandsku, ktorý preniesol výchovu k zodpovednej spotrebe vody zo škôl do domácností)
  • Wrigley (Mars) –Bin it for Good (projekt realizovaný vo Veľkej Británii, kde výrobca žuvačiek motivoval verejnosť k odhadzovaniu odpadkov do koša priamou podporou lokálnych verejnoprospešných projektov)

Ceny za výnimočnosť v oblasti zdravého a lepšieho života:

  • Heineken –This one is on us (výchova k zodpovednému pitiu realizovaná v Holandsku, kde k čapovanému pivu podávali pohár vody)
  • Savencia  –En cas de Caprice (výchova ku konzumácii odporúčanej dennej dávky mlieka prostredníctvom označenej primeranej porcie)

Cena poroty ‘Coup de Coeur’

  • SCA – Okay Compressé –Win-win for consumers and environment (inovácia výrobcu papierových utierok, ktorá znamená významný a priamo vyčíslený dopad aj životné prostredie)

 

Viac informácií o cene Nudging for Good nájdete na www.nudgingforgood.com.