Brusel/Bratislava 14. november 2018 – Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA) zverejnila nominácie na cenu pre Globálneho marketéra roka 2018. Na shortlist boli zaradení šéfovia marketingu šiestich globálnych spoločností, ktoré majú svoje aktívne zastúpenie aj na Slovensku: 

  • Ukonwa Ojo (COTY)
  • Marc Pritchard (Procter and Gamble)
  • Raja Rajamannar (Mastercard)
  • Syl Saller (Diago)
  • Keith Weed (Unilever)
  • Claudia Willvonseder (IKEA)

Odborná porota pri výbere kandidátov zohľadnila výnimočný prínos v troch kľúčových oblastiach, za ktorú si ocenení môžu zaslúžiť túto cenu:

  1. Posúvanie vlastnej organizácie k viac orientovanej na človeka, schopnej lepšie odpovedať na potreby zákazníka a budovanie šťastnejších a viac angažovaných interných tímov
  2. Šikovnosť v práci s partnermi (agentúrami alebo dodávateľmi), so zabezpečením toho, aby celý tím bol zameraný na rovnaký cieľ
  3. Dodávanie inšpiratívnych výsledkov, ktoré sú jedinečné vo svojej podstate a to tak z pohľadu kultúrneho, sociálneho alebo podnikateľského

Na základe zverejnených nominácií o víťazovi rozhodne odborná porota (celkovo 50% váha v rozhodnutí) spolu so všetkými členmi WFA, medzi ktorými je za Slovenskú republiku Slovenské združenie pre značkové výrobky. Do hlasovania sa bude môcť zapojiť aj verejnosť. Meno víťaza bude oznámené v januári, pričom oficiálne odovzdanie titulu bude na Global Marketer Week v marci v portugalskom Lisabone. Prvým Globálnym marketérom roka sa za rok 2017 stal Keith Weed zo spoločnosti Unilever.

David Wheldon, prezident poroty: „Gratulujeme všetkým nominovaným. Všetci preukázali pred svojimi kolegami svoju silu, ktorú vedia zohrať regionálne aj globálne pre budovanie vzťahu svojich značiek so zákazníkmi.“

Ľubomír Tuchscher, Slovenské združenie pre značkové výrobky: „Určite inšpiratívne je aj to, že polovica nominovaných sú ženy v najvyšších marketingových pozíciách svetových spoločností. Hoci je Slovensko z globálneho pohľadu možno malým trhom, nominovaní svetoví marketéri definujú nastavenie cieľov a hodnôt komunikácie aj pre nás a sú zodpovední za to, že aj naše prostredie sa má kým inšpirovať napríklad aj v takých témach ako je progresívny prístup narúšania rodových stereotypov v reklame.“