Kamkoľvek do sveta vás nohy zavedú, keď si budete chcieť na chvíľu oddýchnuť, bude vám na občerstvenie ponúknutá šálka čaju. Jeho druh a kvalita potom už závisí na čajovej kultúre a miestnych zvykoch krajiny, v ktorej si ho budete pochlipkávať. Nazrite do čajových obyčajov niektorých krajín a vychutnajte si pravý čaj na sto spôsobov.

Anglický „tea time“

Ak je pre nejaký národ pitie čaju typické, tak je to jednoznačne pre Angličanov, ktorí denne vypijú zhruba 175 miliónov šálok tohto moku. „Tea time“ je každodennou súčasťou ich denného programu. Prednosť dávajú najmä klasickým zmesiam čiernych sypaných čajov, ktoré si dochucujú napríklad mliekom alebo si doprajú originálne variácie tejto klasiky, ako je napríklad Lipton Amazing Earl Grey s jemnými citrusovými tónmi. Aj čierny čaj tak razom môže mať viacero odleskov.

Francúzka čajová vyberanosť

Hoci sa Francúzsko v porovnaní s inými európskymi národmi vyznačuje menším počtom čajových milovníkov, sú charakteristickí svojou náročnosťou. Práve preto uprednostňujú čajové sorty vysokej kvality, ktoré podávajú aj v noblesných čajových kaviarňach dýchajúcich skutočne jedinečnou atmosférou. Čaje sú tu podávané vyberaným spôsobom, často na strieborných podnosoch, či v porcelánových šálkach, a tak sa razom ocitnete v minulých dobách, kedy patrilo pitie čaju k štýlu vybranej spoločnosti.

Japonské čajové obrady

Japonci povýšili pitie čaju na umenie a súčasne spirituálnu cestu. Čajová kultúra sa rozvinula až do formy precízneho praktikovania obradu. O obľúbenosti tohto moku svedčí skutočnosť, že v krajine existuje veľké množstvo špecializovaných obchodov s čajmi, kde okrem ich rôznych druhov nájdete aj všetky pomôcky potrebné na vykonanie čajového obradu.

Neslávne povestný čaj

Na americkom kontinente sa čaj preslávil najmä Bostonským pitím čaju, udalosťami, ktoré odštartovali boje za nezávislosť. Od tej doby sa čaj, bohužiaľ, netešil príliš veľkej obľube. Ak sa Američania predsa len rozhodnú osviežiť čajovým nápojom, uprednostnia ľadový s množstvom cukru a citrónu. Za kvalitnými čajmi sa teda v Severnej Amerike veľmi nehrnú. Na druhej strane, v Južnej Amerike natrafíte na typický národný čajový mok takmer na každom kroku – šálku maté určite neodmietnite.

Tibetská priateľská pohostinnosť

Pozvanie na čaj značí v Tibete veľký prejav miestnej pohostinnosti. Jeho príprava by vás však mohla prekvapiť. Nasekané čajové lístky sa povaria v hrnci s vodou. Týmto odvarom sa následne naplní drevený súdok, do ktorého sa pridá soľ a maslo, či dokonca kozie mlieko. Hosť je usadený na vankúšik k nízkemu stolu, kde má pripravenú misku na čaj, zásobník s maslom a dózu s “čampou” (koláčiky z kaše z praženého obilia). V tibetských kláštoroch je čaj dokonca súčasťou náboženských rituálov a predstavuje jeden z obetných darov.

 

O spoločnosti Unilever

Spoločnosť Unilever ponúka vo viac ako v 190 krajinách 11 kategórií obsahujúcich 400 značiek potravín, výrobkov pre starostlivosť o domácnosť a výrobkov pre osobnú starostlivosť.  Najúspešnejších 13 značiek dosahuje obrat viac ako 1 miliardu ročne. Dokáže preto osloviť také množstvo ľudí ako žiadna iná spoločnosť. V roku 2014 táto spoločnosť, ktorá zamestnáva viac ako 172 000 ľudí po celom svete, dosiahla obrat 48,4 miliardy eur.

Spoločnosť Unilever je zaviazaná k zodpovednému správaniu. Verí, že s pomocou 2 miliárd svojich zákazníkov dokáže zmeniť svet k lepšiemu. Spoločnosť Unilever založila v roku 2012 nadáciu „The Unilever Foundation“, ktorá sa zameriava na zlepšenie hygienických podmienok, prístupu k čistej a pitnej vode, výživy a zdravého životného štýlu. V tejto súvislosti uzavrel Unilever partnerstvo s piatimi globálnymi neziskovými organizáciami: UNICEF,  Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

V novembri 2010 bol predstavený Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržateľného Rozvoja), ktorý si kladie za cieľ pomôcť viac ako jednej miliarde ľudí zlepšiť ich zdravie, hygienické podmienky a životnú úroveň, využívať 100 % poľnohospodárskych surovín z udržateľných zdrojov a zmierniť dopad na životné prostredie do roku 2020 o celú polovicu. Spoločnosť Unilever sa už niekoľko rokov drží v čele rebríčku Dow Jones Sustainability Index vo svojej kategórii. Tento index čiastočne vychádza z hospodárenia, sociálnych záväzkov, vplyvu na životné prostredie a výsledkov spoločnosti.

Spoločnosť Unilever sa zaradila v rebríčku sociálnej siete LinkedIn medzi TOP 3 najvyhľadávanejších zamestnávateľov naprieč všetkými sektormi.


Spoločnosť Unilever bola založená v roku 1930 a svoju slovenskú pobočku zriadila v roku 1993. Unilever Slovensko, spol. s r. o. – s hlavným sídlom v Bratislave – je súčasťou regiónu Central and Eastern Europe spolu s ďalšími 17 pobočkami. Unilever Slovensko, spol. s r. o. má v súčasnosti 120 zamestnancov.

Značky Unilever na Slovensku

Potravinové značky:

Knorr, Flora, Hera, Rama, Perla, Lipton, Hellmann´s, Saga,  Algida

Značky hygienických a kozmetických prípravkov a prostriedkov pre starostlivosť o domácnosť:

Dove, Dove MEN+CARE, Signal, Axe, Rexona, Timotei, Radox, TONI&GUY, Cif, Domestos, Savo